Realizace projektů MŠMT na ZŠ Hlinecká

esf2

Na začátku tohoto školního roku jsme vás, milí čtenáři, informovali o zapojení naší školy do Operačních programů Vzdělávání pro konkurenceschopnost, vyhlašovatelem těchto vzdělávacích programů bylo MŠMT. Naše škola využila obě ministerské výzvy, “výzvu 56” i “výzvu 57”. V rámci “výzvy 56” podala žádost pod názvem “Vzdělávejme se v cizím jazyce”, škola získala dotaci ve výši 328 987 Kč.

Cílem projektu bylo zlepšení jazykových kompetencí pedagogů a žáků naší školy, tři vyučující absolvovali intenzívní jazykový kurz v zahraničí. Patnáct žáků se zúčastnilo krátkodobého jazykově-vzdělávacího pobytu v Londýně, účastnili se výuky angličtiny ve stanoveném rozsahu a seznámili se s významnými reáliemi města. Realizace výše uvedeného projektu splnila svůj účel. V rámci “výzvy 57” podala škola žádost pod názvem “Zvyšování kvality ve vzdělávání na ZŠ Týn nad Vltavou, Hlinecká, výše dotace činila 301 605 Kč. Projekt byl zaměřen na rozvoj technických dovedností a na rozvoj výuky anglického jazyka formou řízené, kombinované a individualizované výuky (blended learningu).

Naše škola se rozhodla využít čtyři klíčové aktivity tj.4 šablony. V průběhu realizace 1.šablony byl sestaven plán rozvoje technických dovedností žáků, byla dovybavena žákovská školní dílna potřebným nářadím a vybavením. V rámci technických činností vyráběli žáci druhého stupně výrobky, každý žák si zhotovil svůj vlastní výrobek. Ze zhotovování byla pořizována průběžná fotodokumentace, společně s vyučující připravili žáci tzv. žákovská portfolia a při jejich přípravě využívali ICT. V rámci realizace šablony č. 2 absolvovala vyučující technických činností několik odborných kurzů, znalosti a dovednosti pak aplikovala v hodinách předmětu Člověk a svět práce. Z prostředků byla zakoupena i odborná literatura zaměřená na zlepšení technických dovedností žáků základní školy.

Realizací šablony č. 3 a č. 4 se vzdělávali vyučující a žáci naší školy v anglickém jazyce formou tzv. blended learningu. Všichni účastníci tohoto jazykového vzdělávání splnili požadovaný rozsah vyučovacích hodin. Shrneme – li, všechny klíčové aktivity “výzvy 57” byly naplněny. Jsme přesvědčeni, že oba výše jmenované projekty přispěly ke zkvalitnění vzdělávání na naší škole a do budoucna zcela určitě pozitivně ovlivní uplatnění našich žáků na náročném trhu práce.

Mgr.Hájková, ředitelka školy